domingo, 29 de diciembre de 2013

[Nota de premsa] CNT La Safor denuncia l'estafa del Programa d'Ocupació EMCORP de la Diputació de València (bilingüe)


LA GENERALITAT VALENCIANA PROMOU LA PRECARIETAT LABORAL

Des del Sindicat D’oficis Varis de La Safor de la CNT-AIT denunciem públicament les condicions laborals sota les quals la Generalitat Valenciana humilia i degrada la classe treballadora saforenca.  

El Pla d’Ocupació emprès per la Diputació i que rep el nom de “Programa  EMCORP” no és més que una gran estafa amb l’únic objectiu de reduir les xifres de l’atur a la comarca.  Mentre la casta política pregona, des dels seus luxosos Audis i Mercedes, que ha aconseguit reduir la xifra en 532 aturats, la realitat és que el contracte de treball realitzat sota aquest programa és d’una mitja d’una hora i quart diàries, unes sis hores setmanals, on en alguns casos els i les treballadores reben pressions als llocs de treball.  Com pot vendre’s com una victòria política i social un salari de 200 euros mensuals o menys i sota unes condicions esperpèntiques?

Ens trobem front un abús més d’aquesta classe política privilegiada i que nada en l’abundància, un altre insult a la humilitat de tot un poble treballador, i un preludi del que serà la nova reforma laboral que pretén dur a terme el govern central.  Alhora, cap dels ajuntaments de la comarca s’ha posicionat fermament contra la Diputació en defensa dels habitants del seu poble i als quals hauria de representar.  Cap polític de La Safor ha declarat públicament intencions de pressionar a la Generalitat per tal d’aconseguir uns llocs de treball dignes i que no espenten el poble a viure de la caritat.  El motiu és que ells, els polítics, pertanyen tots a una mateixa casta i mai es trobaran al mateix costat de la barricada que nosaltres, el poble treballador.  Els seus interessos i els nostres són incompatibles.

Una comarca antany rica en recursos i que alimentava a cadascuna de les famílies dels nostres pobles i ciutats ha esdevingut un vertader barri marginal de dimensions comarcals on l’atur supera el 32%, dades inferiors a la realitat si tenim en compte llocs de treball com els del Programa EMCORP o la gent aturada que no es troba inscrita a l’Inem.  Sols organitzant-nos front aquesta dramàtica situació, els pobles de La Safor podrem passar per damunt d’aquests polítics i les seves burles i veure la llum al final de túnel.  Apropa’t a la teva Casa del Poble de la CNT-AIT.




LA GENERALITAT VALENCIANA PROMUEVE LA PRECARIEDAD LABORAL

Desde el Sindicato De oficios Varios de La Safor de la CNT-AIT denunciamos públicamente las condiciones laborales bajo las cuales la Generalitat Valenciana humilla y degrada a la clase trabajadora saforenca.

El Plan de Ocupación emprendido por la Diputación y que recibe el nombre de “Programa EMCORP” no es más que una gran estafa con el único objetivo de reducir las cifras del paro en la comarca. Mientras la casta política pregona, desde sus lujosos Audis y Mercedes, que ha conseguido reducir la cifra en 532 parados, la realidad es que el contrato de trabajo realizado bajo este programa es de una media de una hora y cuarto diarias, unas seis horas semanales, donde incluso en algunos casos los y las trabajadoras reciben presiones en sus puestos de trabajo.  ¿Cómo puede venderse como una victoria política y social un salario de 200 euros mensuales o menos y bajo unas condiciones esperpénticas?

Nos encontramos frente un abuso más de esta clase política privilegiada y que nada en la abundancia, otro insulto a la humildad de todo un pueblo trabajador, y un preludio de lo que será la nueva reforma laboral que pretende llevar a cabo el gobierno central.  A su vez, ninguno de los ayuntamientos de la comarca se ha posicionado firmemente contra la Diputación en defensa de los habitantes de su pueblo y a los cuales tendría que representar. Ningún político de La Safor ha declarado públicamente intenciones de presionar a la Generalitat para conseguir unos puestos de trabajo dignos y que no empujen al pueblo a vivir de la caridad.  El motivo es que ellos, los políticos, pertenecen todos a una misma casta y nunca se encontrarán en el mismo lado de la barricada que nosotros, el pueblo trabajador. Sus intereses y los nuestros son incompatibles.

Una comarca antaño rica en recursos y que alimentaba a cada una de las familias de nuestros pueblos y ciudades se ha convertido en un verdadero barrio marginal de dimensiones comarcales donde el paro supera el 32%, datos inferiores a la realidad si tenemos en cuenta puestos de trabajo como los del Programa EMCORP o la gente parada que no se encuentra inscrita en el Inem.  Sólo organizándonos frente esta dramática situación, los pueblos de La Safor podremos pasar por encima de estos políticos y de sus burlas y ver la luz al final de túnel. Acércate a tu Casa del Pueblo de la CNT-AIT.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.